Bij een aantal retailers en horeca-uitbaters in Zuid-Limburg groeide het idee om samen ecologisch te ondernemen en op één inspirerende locatie kosten, personeel, energie, investeringen en creativiteit te delen.
Deze ondernemers willen hun vaste kosten drukken, samen concepten uitwerken met een meerwaarde, budgetten voor communicatie samenbrengen, en vooral kringloopondernemen. De reststoffen van de ene kunnen dienen als grondstof voor de andere. De creaties van de ene kunnen dienen als verkoopbaar product voor de andere.
Zo kunnen ze samen betaalbaar ondernemen, geven ze creativiteit een kans, kunnen ze budgetten elders inzetten, en een betere marketing voeren om andere consumentengroepen aan te boren. Hierdoor zal ook de consument bewuster omgaan met afval. En dan is de cirkel rond.
De initiatiefnemers geloven dat hun voorbeeld ook andere bedrijven zal stimuleren om milieu-, budget- en sociaal bewuster te ondernemen.
Coin Perdu
Partners Maarten Guillaume, Créage vzw
Thema's Call 2017 ›
Sectoren Voeding › Detailhandel ›